Organizacja pracy przedszkola
Praca nauczyciela w przedszkolu wymaga nie tylko wykształcenia i nieustannego szkolenia, ale także pedagogicznej intuicji i niewyczerpanego źródła miłości i cierpliwości.
Dlatego nasze nauczycielki to wykwalifikowani pedagodzy przedszkolni, pełni pasji i entuzjazmu, wiedzący jak pracować nad rozwojem dzieci. Przedszkole współpracuje z pedagogiem szkolnym.
Kadra przedszkola :
grupa 3-4 latków (Pszczółki)
Agnieszka Jankowska (wychowawca)
Sylwia Gudel (wychowawca)
Sylwia Gudel (wychowawca)
grupa 4-5 latków (Biedronki)
Monika Wołyniec (wychowawca)
Justyna Mróz(wychowawca)
grupa 5 latków (Motylki)
Grażyna Rogowska- (wychowawca)
Małgorzata Skrocka (wychowawca)
RAMOWY ROZKŁAD DNIA w grupie 3 i 4 latków | |
6.30 - 8.00 | Schodzenie się dzieci w sali, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem. Zajęcia dodatkowe. |
8.00 - 8.15 | Zabawy ruchowe integrujące całą grupę, gimnastyka poranna, czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku. |
8.15 – 8.45 | Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
8.45 – 9.30 | Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą. |
9.30 - 10.20 | Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie. |
10.20 - 10.30 | Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu. |
10.30 – 10.50 | Zupa |
10.50 - 11.00 | Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. |
11.00 - 12.00 | Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego. |
12.00 - 12.15 | Czynności samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu. |
12.15 - 12.45 | Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
12.45 – 13.00 | Czynności samoobsługowe - przygotowanie do leżakowania. |
13.00 - 14.30 | Leżakowanie: słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej. |
14.30 - 15.00 | Czynności samoobsługowe, czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
15.00 – 15.15 | Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
15.15 - 17.00 | Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali lub w ogrodzie. Praca indywidualna, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie. Rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA w grupie 5 latków | |
6.30 - 8.00 | Schodzenie się dzieci w sali, zabawy indywidualne. Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna oraz dydaktyczno wyrównawcza w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. |
8.00 - 8.15 | Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe integrujące całą grupę, czynności higieniczne. |
8.15 – 8.45 | Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
8.45 – 9.15 | Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą. |
9.15 - 10.00 | Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie. |
10.00 - 10.30 | Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu. |
10.30 – 10.15 | Czynności higieniczne, wdrażanie do samodzielności. |
10.15 - 10.40 | Zupa. |
10.40 - 10.55 | Czynności samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne w łazience. |
10.55 - 11.50 | Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku; Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej. |
10.30 - 12.00 | Zajęcia z języka angielskiego ( wtorek, czwartek) |
11.50 - 12.00 | Czynności samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu. |
12.00 - 12.30 | Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
12.30 - 13.00 | Mycie zębów, czynności higieniczno-sanitarne. |
13.00 - 14.00 | Kształtowanie zachowań prozdrowotnych - zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i zabawy o nieznacznej aktywności umożliwiające odpoczynek po posiłku, realizacja pomysłów dzieci. Powtarzanie wprowadzonego materiału, praca wyrównawcza, zabawy integrujące grupę, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku, realizacja programów własnych. |
13.00 - 13.30 | religia (poniedziałek, środa) |
14.00 - 14.20 | Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno-sanitarne |
14.20 - 14.50 | Podwieczorek. |
14.50 - 17.00 | Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. Rozchodzenie się dzieci. |